Projektmenedzsment Szakmai Teadélután 2025. november

„Méricske": IT projektek és fejlesztések visszamérése a gyakorlatban – elmélettől a tapasztalatokig

Időpont: 2025. november 19. 17:00 - 19:00
Helyszín: KPMG Székház ( 1134 Budapest Váci út 31. )
Előadó: Boti Csilla, Fórizs István, Balaton László, Bangó Balázs, Fodor Andrea, Szalai Szabolcs

Az IT projektek sikerességének értékelése egyre inkább túlmutat a klasszikus idő- és költségkereteken. A fejlesztési folyamatok hatékonyságának, minőségének és megbízhatóságának objektív visszamérése kulcsfontosságúvá vált a modern szoftverfejlesztésben. Előadásunk első részében röviden áttekintjük a mérések elméleti alapjait: milyen mutatószámokkal dolgozik a szakirodalom, milyen célokat szolgálnak ezek a metrikák, és hogyan illeszkednek a fejlesztési életciklus különböző szakaszaihoz.

Ezt követően bemutatjuk egy gyakorlatban agilisen megvalósított "Méricske" projektet, amelynek célja egy egységes, BI-kompatibilis adatforrások kialakítása volt, amelyre egy transzparens visszamérési rendszer épülhet. A projekt során olyan kulcsmutatókra fókuszáltunk, mint a fejlesztések eloszlása, hibajegyek aránya, éles rendszerre fordított idő, fejlesztési ciklusidők, rollout megbízhatóság, release sikeresség, valamint a tesztlefedettség. Részletesen ismertetjük, hogyan alakítottuk ki a mérési keretrendszert, milyen kihívásokkal szembesültünk a bevezetés során, és milyen eredményeket értünk el a különböző csapatoknál. Ezt követően kitekintünk, hogy egy cégben az IT területen túl, hogyan lehet kiterjeszteni más szervezeti egységekre is. Azonban ez nem egy teljesen bejárt út, sok nyitott kérdés áll még előttünk is.

Az előadás gyakorlati példákon keresztül mutatja be, hogyan válhat a visszamérés a fejlesztési kultúra szerves részévé, és hogyan segítheti a stratégiai döntéshozatalt, a kapacitástervezést, valamint a minőségbiztosítási folyamatok fejlesztését. A résztvevők betekintést nyerhetnek abba is, hogyan segít a projektek skálázásban, és milyen szerepet játszhat a transzparens riportálás a szervezeti szintű fejlődésben.

Az előadást követően kerekasztal beszélgetést folytatunk a témában.

Moderátor: Kónya Csaba, az OTP Bank agilis coach-a

Kerekasztal résztvevők:

  • Balaton László – PMO és Agilis Transzformációs vezető, Raiffeisen Bank Zrt.
  • Bangó Balázs – Domain Manager, Evosoft Kft.
  • Fodor Andrea – alapító-ügyvezető, Projektcoach Consulting Kft.
  • Fórizs István – SimplePay CTO, SimplePay Zrt.
  • Szalai Szabolcs – fejlesztési vezető, Ipar 4.0 üzletágvezető; Mortoff Zrt.
Előadók:

Boti Csilla

projektmenedzser, Product Owner; SimplePay Zrt.

A változtatás és jobbá válás állandó igénye nap mint nap jelen van abban, ahogy Csilla működik egy üzleti- vagy szervezetfejlesztési projektben. A csapat- vagy vállalati szintű fejlődés kulcsát az adatalapon meghatározott és összehangolt célokban, és azok megvalósításának szoros lekövetésében látja. Mérési- és kapcsolódó riporting rendszerek kialakításában és hatékony működtetésében több éves tapasztalata van multinacionális és hazai környezetben. Vezetőként és vezetők tanácsadójaként is kiemelten fontosnak tartja a mennyiségi és minőségi leíró statisztikák használatát a célorientált munkában.

Fórizs István

SimplePay CTO, SimplePay Zrt.

A Budapesti Műszaki Főiskolán végeztem Informatikai mérnöként, majd a Budapesti Gazdasági Főiskolán közgazdászként. 25 éve dolgozom a biztosítói és pénzintézeti szektorban fejlesztői csapatokkal. A 25 év alatt több pozícióban és szerepkörben is megfordultam, úgy, mint fejlesztő, business analyst vagy projektmenedzser. Ezekben az években mind besszállítói, mind ügyfél oldalon megfordultam, így mondhatni a teljes end-to-end folyamatokkal sikerült mélyrehatóan megismerkedni. 10 éve csatlakoztam az OTP Mobil -hoz, jelenleg az OTP Mobil SimplePay CTO -ként felelek az OTP Mobil elektronikus fizetési rendszereinek műszaki megvalósításáért és szállításáért.

Balaton László

PMO és Agilis Transzformációs vezető, Raiffeisen Bank Zrt.

László közgazdász végzettségét a Pécsi Tudományegyetemen szerezte. Projektmenedzsment és projektiroda működtetési tapasztalatokat először a telekommunikációs szektorban szerzett. Ezt a tudását 2006-tól a KPMG Magyarország informatikai tanácsadó csapatánál kamatoztatta tovább, ahol 9 évet töltött különféle projekteken, többek között portfóliómenedzsment, projektmenedzsment, projektminőség-ellenőrzés, PMO felállítás, informatikai stratégia és számos más, a CIO napirendjét érintő témakörben. Külsős projektvezetőként sikeresen vitte végig az Erste Bank Magyarországnál a Devizahiteles elszámolási projektet, amely teljesítményéért 2015-ben elnyerte az Év Projektmenedzsere Magyarország, 2016-ban pedig az IPMA Év Nemzetközi Projektmenedzsere díjat. 2015-ben csatlakozott az Erste Bank Magyarországhoz, mint Projekt- és Portfóliómenedzsment vezető. 2016-2017-ben programmenedzserként operatívan felelős volt a Citi Retail fiók Erste szervezetbe való integrációjáért, ami sikeres egyesülést eredményezett. 2018 szeptemberében csatlakozott a Raiffeisen Bank Magyarországhoz, mint PMO vezető, ahol a projektek megvalósításáért, a portfóliómenedzsmentért és az üzleti elemzésért felelt. 2021 szeptembere óta a klasszikus megvalósítás mellett az agilis transzformációért is felelős vezetője a banknak.

Bangó Balázs

Domain Manager, Evosoft Kft.

2008 óta dolgozom az Evosoft Kft.-nél, amely a Siemens Foundational Technologies Development szervezet részeként Európa egyik legnagyobb mérnöki és technológiai csoportjához tartozik. Karrierem kezdetén IT-szolgáltatások üzemeltetésével foglalkoztam, később pedig DevOps rendszerek fejlesztésében vettem részt, product owner és projektmenedzseri szerepkörben is. Az elmúlt öt évben szervezeti vezetőként dolgozom; jelenleg az általam irányított terület a Siemens ipari-automatizálási portfóliójához kapcsolódó szoftverek fejlesztésében vesz részt. Ez magában foglalja teljesen új, AI- és felhőalapú megoldások, valamint évtizedes múltra visszatekintő, piacvezető mérnöki rendszerek fejlesztését is.

Fodor Andrea

alapító-ügyvezető, Projektcoach Consulting Kft.

Több, mint 25 év vezetői, tanácsadói, projektvezetői és üzleti elemzői, illetve tréneri tapasztalattal rendelkezik. Szakmai pályafutása során több, mint 25 jelentős méretű, és sok kisebb projektben vett részt, szponzorként, projektvezetőként, program menedzserként, szakmai vezetőként, üzleti felelősként vagy elemzőként, illetve szakértőként, tanácsadóként, megrendelői és szállítói oldalon egyaránt. Tréningjeinken rengeteg cég működésébe, problémáiba bepillantást engedünk.

Szalai Szabolcs

fejlesztési vezető, Ipar 4.0 üzletágvezető; Mortoff Zrt.

Szoftverfejlesztői és rendszerintegrációs háttérrel csaknem két évtizede foglalkozom digitális és ipari rendszerek fejlesztésével. A Mortoff fejlesztési vezetőjeként és az Ipar 4.0 üzletág szakmai irányítójaként jelenleg elsősorban valós idejű adatgyűjtési, gyártásoptimalizálási és AI-alapú gépi látás megoldások kialakításán dolgozom a csapatommal.

Az elmúlt években több hazai és nemzetközi vállalatnál segítettem a digitális működés fejlesztését, különös hangsúllyal az ipari adatgyűjtés, az OEE-mérés, valamint az AI-vezérelt minőségbiztosítás bevezetésére. Célom, hogy a fejlesztési kultúrában a mérés ne kontrollként, hanem hatékonyabb működést támogató eszközként jelenjen meg.

Részvételi díj:

A rendezvény a PMSZ tagjainak ingyenes, de regisztrációhoz kötött!  
Tagsággal nem rendelkezőknek a részvételi díj 5000 Ft + ÁFA.

PDU pont:

A rendezvényért 2 PDU regisztrálható. @A PDU regisztrálásával kapcsolatos információk a PDU menüpontban találhatók.

  • 1134 Budapest Váci út 31.1134 Budapest Váci út 31.