Szervezeti tagok

Clarity Consulting Kft.

Rólunk röviden

A Clarity érthetőséget, átláthatóságot és tisztaságot jelent. Arra törekszünk, hogy ügyfeleink munkáinkat is ezzel jellemezzék.

A Clarity Consulting 2001-ben alakult magyar tulajdonú, üzleti és informatikai tanácsadásra és nagy- vállalati informatikai megoldások megvalósítására szakosodott vállalkozás. Munkánk során célunk ügyfeleink sikerességének növelése működési folyamataik és a piacon elérhető innovatív technológiai megoldások együttes alakításával. Tevékenységünk megvalósítás és eredmény orientált, hiszen tisztában vagyunk vele, hogy ügyfeleink számára kizárólag az üzleti eredményeket produkáló, sikeresen bevezetett megoldások és a gyakorlatban is végrehajtható javaslatok jelentenek valódi értéket

 

A projektmenedzsment a tevékenységünkben

A Clarity működésében a projektmenedzsment játssza talán a legfontosabb szerepet, mondhatni egy projektben éljük a kollégáinkkal az életet. De mire is gondolunk ezalatt?

A Clarity alapvetően egy projektorientált szervezet, ezáltal tekinthetünk a céges működésre úgy, mint számos projektnek a hálózata, egy multiprojekt. A cég életében minden e körül forog, az összes folyamatunk, irányítási rendszerünk, céges kultúra, minden, ami Clarity ehhez van igazítva. Még a szabadságainkat is projektkódra jelentjük 🙂 

Mindez tükrözi, hogy mennyire is fontos a projektmenedzsment a cég életében.

 

Projektek, amikre büszkék vagyunk

Önkormányzati ASP kiterjesztése projekt

Az önkormányzati feladatellátás egységességének támogatásához, valamint a költségvetési stabilitás megőrzéséhez fűződő kormányzati érdekekre figyelemmel az állam az ASP (Application Service Provider) szolgáltatás keretében biztosít központi informatikai támogatást (önkormányzati szakrendszereket) az önkormányzatoknak és egy önkormányzati ASP adattárház létrehozásával biztosítja a releváns gazdálkodási adatok összegyűjtését és központi, illetve önkormányzati szintű elemezhetőségét, szakpolitikai döntéshozatalt.

A projekt keretében a Clarity Consulting látta el az Önkormányzati ASP rendszerek országos kiterjesztésének megvalósításához kapcsolódó komplex igazgatásszervezési és szakértői feladatokat az alábbi, komplex feladatrendszerre kiterjedően:

  • Igazgatásszervezés
    • Folyamatmodellek kidolgozása, integrált rendszerfolyamatok tervezése, fejlesztési specifikációk készítése
    • Megvalósíthatósági tanulmány és specifikáció
    • Igazgatásszervezési feladatok támogatása
  • Rendszertervezés és alkalmazásintegráció
    • Szakrendszeri felület-egységesítési terv készítése
    • Szolgáltatás katalógus terv, szabványkönyv és integrációs governance modell készítése
    • Alkalmazásintegrációra vonatkozó igazgatásszervezési támogatás nyújtása
  • ASP elektronikus ügyintézés és interoperabilitás működtetési modell kidolgozása
  • ASP adattárház szakértői feladatok
    • Működtetési koncepció kidolgozásának szakértői támogatása
    • ASP adattárház működtetési folyamatok modelljei
    • Javaslati dokumentum az ASP adattárház működtetésére vonatkozó jogszabályi keretek és belső eljárásrendek módosítására, kialakítására
    • ASP Adattárház fejlesztői dokumentációk szakértői felülvizsgálata
    • ASP Adattárház fejlesztés szakértői támogatása
  • Tesztelés, tesztelés támogatás
    • Önkormányzati ASP 2.0 tesztstratégia dokumentum készítése
    • Rendszer szintű teszttervek véleményezése
    • Integrációs tesztterv és tesztesetek kidolgozása
    • Tesztmenedzsment igazgatásszervezési támogatás nyújtása
  • Migráció támogatás
    • Migráció tesztterv készítése
    • Adatminőség-menedzsmenti szolgáltatásdefiníció készítése
  • Csatlakoztatás támogatás
    • Csatlakoztatási módszertan továbbfejlesztése
    • ASP 2.0 csatlakoztatás igazgatásszervezési támogatás nyújtása
  • ASP szolgáltatásmenedzsment rendszer továbbfejlesztésének támogatása
    • Önkormányzati ASP 2.0 szolgáltatáskatalógus, illetve szolgáltatási és üzemeltetési megállapodások készítése
    • Szolgáltatási szint megállapodások mérési rendszerének specifikációja
    • Szolgáltatásmenedzsment és üzemeltetési folyamatdokumentáció és szabályzat tervezetek készítése
    • ASP központ költségvetés tervezési rendszer kidolgozása
    • SM rendszer teszttervezés és tesztmenedzsment
    • ASP fenntartási önkormányzati és vezetői riport tervezése, prototípus kialakítása

Dalia

A Clarity Consulting Kft. európai uniós pályázat keretében sikeresen kifejlesztett egy adatkapcsolati elemző eszközt, amely a Database Lineage & Impact Analyzer (DALIA) nevet kapta. Már a kétéves K+F projekt első szakaszában világossá vált számunkra, hogy mekkora érdeklődés is van a nagy adatbázis-rendszereket üzemeltető Bankok, Biztosítók, Állami Intézmények részéről egy adatbázis-elemző megoldásra. A korai megoldásunkat számukra bemutatva számos visszajelzést kaptunk, így a projekt második felében kizárólag olyan funkcionalitásokra tudtunk fókuszálni, amelyek való piaci igényeket fednek le.

A projekt 2019-es zárása után megkezdtük az értékesítést Magyarországon, illetve külföldön is. Bemutattuk a dubaji GITEX szakkiállításon, majd Bahreinben és Kuvaitban is, így az Öböl-térségben helyi képviseletet is sikerült kialakítanunk, ahogy később Pakisztánban is.

Már az első évben több alkalommal sikeresen értékesítettük Hazánkban a terméket Oracle PL/SQL kódok elemzése, adatbázis-rendszerek és adattárházak refaktorálása és becslés-készítési feladatai alkalmával.

2021-ben pedig a DALIA-hoz kapcsolósó első külföldi ügyfelünknél, a kuvaiti Ministry of Electricity & Water nevű minisztériumnál, konzorciumi tagként nyertünk tenderpályázatot a DALIA bevezetésére.

A folyamatos termékfejlesztés a számos visszajelzésnek és üzleti igénynek köszönhetően a következő években is biztosított.

Ágazati Képzőközpontok működésfejlesztése projekt

A projekt keretében a Clarity Consulting az Innovatív Képzéstámogató Központ Zrt. (IKK Zrt.) ügyfeleként, tanácsadóként részt vett az országosan felállításra kerülő Ágazati Képzőközpontok működési modelljének kialakításában, core működési folyamatainak megtervezésében, modellezésében, üzleti (pénzügyi) modelljének kialakításában és a kapcsolódó megtérülési számítások kidolgozásában, valamint a képzőközpontok induló, belső szabályzatcsomagjának kialakításában.

Az Ágazati Képzőközpontokban korszerűen felszerelt iskolai tanműhelyekben, megfelelő infrastruktúrával, jól képzett szakemberekkel készítik fel a diákokat a KKV-nál való sikeres és eredményes munkára. A képzőközpont olyan, több KKV által létrehozott nonprofit gazdálkodó szervezet, amelynek tagja lehet a szakképzési centrum is. Feladata elsősorban a duális képzéssel kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása (például a tanulószerződések kezelése, elszámolások), a képzés szervezése és megvalósítása.

Central Bank of Egypt – Központi értéktári rendszer (CSD) bevezetés támogatása

Az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) által finanszírozott, Egyiptomra kiterjedő országos hatáskörű nemzetközi projekt keretében, a Clarity Consulting csapata a helyi nemzeti bankot (CBE) támogatta egy olasz, pénzügyi szektorra szakosodott szállító (SIA) által bevezetendő központi értéktári rendszer (CSD) implementálásában.

Szolgáltatásunk célja a banki projektcsapat támogatása, bevezetési folyamat irányítása volt, az új rendszer egyiptomi értékpapír piacra zökkenőmentes bevezetése érdekében, hogy segítségével a legkorszerűbb szolgáltatásokat juttassa el a piaci szereplőkhöz (brókerek) az államkincstári értékpapírok területén.

 

Szerintünk ezért jó a PMSZ tagjának lenni

PMSZ tagság két legfőbb hozzáadott értéke a Clarity és ezáltal kollégái számára a tapasztalatcsere, valamint a szakmai háló bővítése. A havonta megrendezendő események, valamint az éves nagyobb szabású rendezvények lehetőséget nyújtanak a szakértő kollégáink számára, hogy olyan területeken képezzék tovább magukat, amelyekkel a karrierjük során nem, vagy esetleg csak részben találkoznak, valamint bővítsék üzleti kapcsolataikat, amely segítségül szolgálhat számukra a szakmai munkájuk alatt. Továbbá maga a vállalatunk számra is egy szakmai platformon segíti nagyobb ismertséget, láthatóságit biztosítani.