Belépés
"Elgondolkodtató egy szakmai baklövésről, vívódásról hallani, amit egy gyakorlott projektvezető követ el. Nem, nem a kárörvendés végett. Az ügy tanulsága miatt. Engem az is energiával tölt fel, ha meghallgatok pár történetet, kézzelfogható dolgot a projektmenedzsment világából. Legyen az bármilyen apró. A történeteknek ereje van. Ami miatt még szeretem őket, hogy emberközeliek, emlékezetesek és rólunk szólnak. Néha édes, de keserű. Mint a Tonik!
A PMSZ Tonik sorozat egy két hetente megjelenő írás, ami röviden, töményen fogalmaz meg eseteket a projektek világából. A középpontban az ember, a csapat és a projektvezetés áll. Nem a kemény módszertanokról szól. A való világot mutatja. Néhány perc alatt elolvasható történetek ezek, melyek frissítően hatnak a napi „robotban" és bízom benne, hogy tanulsággal is szolgálnak. Fogadjátok szeretettel írásaimat!"
Borbényi Katalin, Év Projektmenedzsere Díj 1. helyezett, 2019.
Nagy projektek nagy(?) kérdései
Adott egy nagy projekt. De olyan velősen nagy. Van benne ügyfélszolgálat, értékesítés, call center, HR, IT… Sok 100 millió Ft a remélt „haszon” belőle.
Eldőlt, hogy több ügyfélszolgálat átalakításra kerül. Már eddig a döntésig eljutni sem volt egyszerű, de ez ugye érthető. Ez egy stratégiai kérdés. Eljutottunk addig, hogy akkor költözés, meg nyomtatók, bútorok… és végül, de nem utolsó sorban a KÁVÉFŐZŐ sorsáról is dönteni kellett.
Megmondom őszintén, hogy nem volt benne a tervezőmben egyetlen sorral sem a „Döntés a kávéfőző sorsáról”. (Kellett volna! A Szerk.)
Mivel azonban az eszköz sorsa kisebb vihart kavart, kénytelen voltam megbeszélést összehívni erről.
Mert ugye nem mindegy, hogy a koffeinkészítő eszköz jön vagy marad. Ha jön, akkor kinek a költséghelye lesz, és azt sem volt egyértelmű, hogy ez az ingatlan része-e. De ugye a személyi szálakat is figyelembe kellett venni, hogy a távozó kollegák meg szerették volna venni az eszközt. Node nem annyiért, mint ami a könyvekben volt nyilvántartva…
Ültem az online meetingen. Próbáltam demokratikusan kedves és egyben határozott lenni. Meg persze nem megbántani senkit. A feladatokért nyilván mindenki nehezen nyúlt. 5-6 fő ült a meetingen és 10 helyszínről, 10 kávéfőző sorsáról beszélt. Kiléptem önmagamból – hoztam egy KV-t magamnak – és azon gondolkodtam, hogy hol rontottam el. Tényleg ezzel kell foglalkoznunk? Tényleg ez a legpriorosabb feladat most? Mennyi ezen a cégünk haszna? Nincsenek rá racionális válaszok.
Mindenki elmondta, amit akart. Végül a konszenzus is megszületett. A kávéfőzők maradnak a helyükön és várják az új gazdikat. Ha 1-2 év múlva ők is átalakulnak, akkor pedig nyilván ez a beszélgetés újra meg fog ismétlődni. Talán más emberek lesznek majd ott a meetingen.
Ezt a megbeszélést a gyász és a búcsú hívta életre. A munkatársaknak a kávéfőzőjüktől is el kell búcsúzniuk… adjunk teret erre (is) projektvezetőként.