Hírek

PMSz Tonik - A projektszemlélet paradicsomi technikája

2021. szeptember 23.

Működési mintákat adunk-veszünk tudatalatt és tudatosan egyaránt. Nem kérdés, hogy a jövő generációjának a projektszemlélet a bitcoinja. De vajon milyen mintákkal erősíthetjük bennük ezeket a kompetenciákat, hogy jól tudjanak velük sáfárkodni?

Gyerekeim a Z generációhoz tartoznak. Sok minden érdekli őket és rengeteg impulzust igényelnek. Ez néha nehezíti a tanulásukat. Annak érdekében, hogy az egyensúlyt megtartsuk, majd három éve része az életünknek a pomodoro (paradicsom) technika. Szétcsúszott pillanatokban ide mindig visszanyúlunk

Az ELŐKÉSZÍTÉS során a következőket kértem tőlük:

  • Írj egy listát a feladataidról! Tanulja, hogy hogyan gyűjtse össze, lássa át a teendőit.
  • Írd mellé, hogy melyik mennyi ideig fog tartani! Becsülni nehéz, hiszen tisztában kell lennie saját képességeivel. A becslés nem más, mint a feladat karakterisztikájának és a saját képességeinknek az összehasonlítása.
  • Rendezd őket fontossági sorrendbe! Segíti őket, hogy előre lássanak kockázatokat, korlátokat, összefüggéseket.
  • Alkoss 25 perces halmazokat! A sorrendet figyelembe kell venni, ezért szükség van némi kreativitásra. Feladatokat szétszedni, sorrendet változtatni, hogy 25 perces etapok jöjjenek létre.

Tervez, priorizál, elenged, koordinál. Nem aggódik. Látja a big picture-t. Meghozza a szükséges döntéseket. Vajon hogy érzi magát ezen a ponton? Kiegyensúlyozottan.

A VÉGREHAJTÁS során már csak egy elemre kell figyelni, hogy ne terelje el teló vagy éhség a figyelmét.

25 perc meló, 5 perc szünet. 3-4 ilyen ciklus után 30 perces pihenő.

Igen, ez egy time boxing technika. És még a hangsúlyokban is van hasonlóság az agilitással, hiszen van egy priorizált és becsült backlog, amelyet sprintekre osztunk. Épül a Gondolkodásmód.

Neked is a kedvenc részed a NYOMONKÖVETÉS, VISSZAMÉRÉS, vagyis a pipálás? Kezdetekkor a feladatokat még füzetben vezették, ma már digitalizált gyerekként ehhez Trellót használnak. Egyikük KÉSZ címkét szeret rárakni a feladatra, másikuk dolgavégeztével egy KÉSZ nevű oszlopba húzza át a taskjait. Kit mi tesz elégedetté, de a lényeg ugyanaz, hogy érkezzen meg a jól megérdemelt örömérzet az előrehaladás láttán.

Egy egyszerű technikán keresztül megtanítjuk őket projektszemléletre. Ösztönösen beépül a működésükbe, viszont érdemes kihangosítani, hogy miben lettek jók (RETROSPEKTÍV). Beszéljen belőlünk a saját visszajelzési kompetenciánk: “remekül priorizáltad a feladataidat, jó vagy benne.” Ez a megerősítés aranyat fog érni a jövő vállalatainak 2035-ös terveinek kivitelezésekor 🙂

Gintl-Reszegi Mária írása / Üzleti elemzés tréner

gintl.reszegi.maria@insprl.hu>

Kezdőlap | Insprl

Korábbi posztjainkat itt érheti el: