Belépés
Működési mintákat adunk-veszünk tudatalatt és tudatosan egyaránt. Nem kérdés, hogy a jövő generációjának a projektszemlélet a bitcoinja. De vajon milyen mintákkal erősíthetjük bennük ezeket a kompetenciákat, hogy jól tudjanak velük sáfárkodni?
Gyerekeim a Z generációhoz tartoznak. Sok minden érdekli őket és rengeteg impulzust igényelnek. Ez néha nehezíti a tanulásukat. Annak érdekében, hogy az egyensúlyt megtartsuk, majd három éve része az életünknek a pomodoro (paradicsom) technika. Szétcsúszott pillanatokban ide mindig visszanyúlunk
Az ELŐKÉSZÍTÉS során a következőket kértem tőlük:
Tervez, priorizál, elenged, koordinál. Nem aggódik. Látja a big picture-t. Meghozza a szükséges döntéseket. Vajon hogy érzi magát ezen a ponton? Kiegyensúlyozottan.
A VÉGREHAJTÁS során már csak egy elemre kell figyelni, hogy ne terelje el teló vagy éhség a figyelmét.
25 perc meló, 5 perc szünet. 3-4 ilyen ciklus után 30 perces pihenő.
Igen, ez egy time boxing technika. És még a hangsúlyokban is van hasonlóság az agilitással, hiszen van egy priorizált és becsült backlog, amelyet sprintekre osztunk. Épül a Gondolkodásmód.
Neked is a kedvenc részed a NYOMONKÖVETÉS, VISSZAMÉRÉS, vagyis a pipálás? Kezdetekkor a feladatokat még füzetben vezették, ma már digitalizált gyerekként ehhez Trellót használnak. Egyikük KÉSZ címkét szeret rárakni a feladatra, másikuk dolgavégeztével egy KÉSZ nevű oszlopba húzza át a taskjait. Kit mi tesz elégedetté, de a lényeg ugyanaz, hogy érkezzen meg a jól megérdemelt örömérzet az előrehaladás láttán.
Egy egyszerű technikán keresztül megtanítjuk őket projektszemléletre. Ösztönösen beépül a működésükbe, viszont érdemes kihangosítani, hogy miben lettek jók (RETROSPEKTÍV). Beszéljen belőlünk a saját visszajelzési kompetenciánk: “remekül priorizáltad a feladataidat, jó vagy benne.” Ez a megerősítés aranyat fog érni a jövő vállalatainak 2035-ös terveinek kivitelezésekor 🙂
Gintl-Reszegi Mária írása / Üzleti elemzés tréner
gintl.reszegi.maria@insprl.hu>
Korábbi TONIK blogjainkat itt éred el: