Belépés
Hogyan (ne) csináljunk magunknak pluszmunkát a projektekben (sem)?
Évszakváltás lévén a lakásdekort is frissítettem. Gyékény torzsavirágzatot tettem az egyik padlóvázába. Mielőtt lakásba kerülnek ezek a termések kezelni, lakkozni kell, különben…
Tudtam, hogy meg kell csinálni, de megakasztotta volna a lendületemet. Elő kellett volna keresnem a rögzítő lakkot, várni a száradásra, bla-bla-bla. Én viszont látni akartam az eredményt, az étkező sarkában. A kompozíciót.
A növény rövid időn belül megadta magát a természet hívó szavának, elhullatta a magokat – gyakorlatilag szétrobbant. Millió szálldosó apró szösz formájában beterítette a lakást.
Kihagytam egy ránézésre időrabló lépést, mert gyorsabban szerettem volna eljutni a látványos eredményig.
Tegyük a kezünket a szívünkre kedves projektvezetők. Ugye ti sem mindent a nagykönyv szerint csináltok meg??? Pl. ott a projekt adminisztráció. Rögzíteni, jelentéseket, riportokat, megállapodásokat körmölni, memót írni… Nem túl látványos, időnként szöszölős, „nemszeretem” feladat, amikor haladni szeretnék!
Én már hagytam ki néhány lépést a projektek környékén is, viselve a következményeket.
Visszatérve a lakásdekorra… most romeltakarítok, porszívózok, törölgetek. Ahelyett, hogy valami értelmes dologgal, hatékony munkavégzéssel tölteném az időmet.
Azt legalább jól megjegyzem, hogy látszólagos időmegtakarítás érdekében nem érdemes lépéseket kihagyni, hacsak nem akarok még hónapok múlva is apró szöszöcskéket (csontvázakat? J) szedni magam után. Igaz ez a lakásdíszítésre és a projektmunkára egyaránt.
Süle Andrea, fejlesztési szakértő írása
Korábbi TONIK blogjainkat itt éred el: